Srovnávání cen spotřebičů na internetu

...

Cena představuje jeden z nejdůležitějších faktorů při koupi spotřebiče. Srovnání cen vám může pomoci. V čem a jak na to?

Jaké jsou výhody internetových srovnávačů

Jak uvádí statistiky, k porovnání ceny prostřednictvím internetových srovnávačů se dnes uchyluje až 90 % nakupujících. Nelze se tomu příliš divit, takový postup má dvě nejdůležitější přednosti. Srovnání cen pomocí internetových srovnávačů dokáže v první řadě významně šetřit čas. Tyto portály běžně obsahují tisíce položek. Účinné porovnání jejich prostřednictvím tak eliminuje nutnost procházet obchody ručně nebo je dokonce osobně navštívit.

Nejdůležitější důvod využití těchto webu je však samozřejmě pro jejich návštěvníky vidina ušetření peněz. A to nejen z pohledu samotné ceny zboží. Nesmíte navíc zapomenout ani na skutečnost, že někteří obchodníci skrývají za výhodnou nabídkou například dražší dopravu. Po sečtení ceny výrobku a zároveň ceny za dopravné tak nakonec původně výhodně vyznívající produkt může být i dražší než u konkurence.

Takzvané zbožové srovnávače nabídnou rychlé vyhledání požadovaného produktu i detailní informace o zboží. A to včetně zkušeností zákazníků, kteří si zakoupili danou položku před vámi. Lze tak říci, že úspora tkví i v tom, že potenciálně si nekoupíte věc, se kterou nebudete spokojeni a budete ji muset vracet. Snižujete i riziko, že zboží bude potřeba v krátkém čase reklamovat pro jeho nekvalitu.

Příslušná data sbírá srovnávač pomocí tzv. xml feedu. Jakožto zákazník byste si především měli při práci s tímto nástrojem uvědomit, že pozice daného obchodníka je ovlivněna i tzv. bidováním. Tedy zjednodušeně řečeno i tím, kolik daný e-shop zaplatil, aby svou pozici ovlivnil. Tomuto se nelze vyhnout, také srovnávače jsou projekty, které nějakým způsobem potřebují financovat svůj provoz.

 

Jak pracovat se srovnávačem

Práce se srovnávačem je obecně velmi jednoduchá. Je zapotřebí si pouze vybrat projekt, který má dostatečnou širokou uživatelskou základnu a objevují se na něm nejdůležitější tuzemské e-shopy. Následně už postačí pouze zadat název produktu nebo přesné typové značení.

Srovnávače navíc často disponují i dalšími parametry zboží a pokročilými možnostmi filtrování. Než se dostanete ke konkrétnímu produktu, můžete je využít jako jakýsi rozcestník, který vám pomůže si dobře ujasnit, co vlastně přesně hledáte.

Domácí spotřebiče, jako je například chladnička, ostatně kupujeme s potenciálním výhledem na řadu let bezproblémového provozu v konkrétních podmínkách. Zároveň je budeme používat dnes a denně. Bezpochyby tak pro nás není cílem po čase s novým spotřebičem zjistit, že například zmiňovaná chladnička má nedostačující kapacitu nebo její energetická náročnost je nadprůměrná.

 

Důvěřuj, ale prověřuj

Některé internetové srovnávače nabízejí i řadu vysoce účinných mechanismů proti podvodníkům. Jde nejen o recenze pocházející z klávesnic výlučně ověřených kupujících, ale také například i o garanci vrácení peněz.

Nízká cena totiž představuje pro zákazníka skutečně mocné „zaklínadlo“ a nejrůznější neseriózní podnikatelé jsou si toho velmi dobře vědomi. Důvěřivý uživatel je pak již jen krok od toho, aby si nezkontroloval, že zboží například nepochází z šedého dovozu, což může způsobit později problémy při uplatnění reklamace, případně nejde o přeprodej z asijských obchodů. Na to jednak může upozornit nadměrně dlouhá dodací lhůta, ale i když se kýžené objednávky většinou dočkáte, kvalita zboží bývá diskutabilní.

Garance vrácení peněz vám tak zaručuje, že pokud nakoupíte přes srovnávač a zboží nebude mít uspokojivou kvalitu, případně nedorazí vůbec, o své peníze nepřijdete. Používání internetových srovnávačů by tak mělo být zcela samozřejmou součástí nakupování u všech poučených uživatelů internetu. Byť se vám může zdát zdánlivě zbytečné, věnujte mu několik minut i tehdy, pokud si myslíte, že přehled o cenách na trhu máte.

Mohlo by vás zajímat